Basistraining taalvrijwilligers start 24 september

Gepubliceerd op: 21 mei 2024 13:45

De Bibliotheek Schiedam start 24 september met een nieuwe basistraining voor taalvrijwilligers. Wil jij in Schiedam taalcoach worden of bijvoorbeeld een leesclub begeleiden, dan kun je je voor deze training aanmelden.

Taalcoach Cees volgde de training al een paar jaar geleden: ‘’De begeleiding is echt fantastisch, ik kan niet anders zeggen.” Cees is in zijn nopjes als vrijwilliger van de bibliotheek. ‘’Wat ik er vooral leuk aan vind is… je wordt weer wat relevanter. Je moet toch wat gaan doen natuurlijk, je kan niet stil gaan zitten na je pensioen!”

De training bestaat uit 4 bijeenkomsten en wordt gegeven door professionele taaldocenten. Je steekt er zelf wat van op en je kunt anderen helpen bij het leren van het Nederlands. De basistraining wordt gegeven in de Beurszaal in de Korenbeurs op dinsdag 24 september en 1, 8 en 15 oktober van 18.30 tot 21.00 uur. Ga je als taalcoach of vrijwilliger aan de slag, dan ontvang je een gratis bibliotheekabonnement!

Is de training iets voor jou of ken je iemand met interesse? Neem dan contact op met de Bibliotheek Schiedam door een mail te sturen via onderstaande button. Op deze pagina staan meer inspirerende verhalen van andere vrijwilligers, informatie over andere vrijwilligersfuncties en ‘n video over taalcoaching.

Stuur een mail!