Nieuwe serie Wijkcultuurklassen start na herfstvakantie

Gepubliceerd op: 9 oktober 2024 10:48

Na de herfstvakantie start er weer een nieuwe serie Wijkcultuurklassen voor alle Schiedamse kinderen in de basisschoolleeftijd! De Bibliotheek Schiedam heeft met de Wijkschoolvereniging een uitgebreid aanbod van lessen samengesteld die de kinderen na schooltijd kunnen volgen. Zo kunnen ze kennismaken met verschillende vormen van kunst en cultuur zoals fotografie, dans en beeldende vormgeving. Alle lessen zijn gratis te volgen!

Start 4 november

De kids kunnen een keuze maken uit lessenseries van 6 lessen binnen diverse kunstdisciplines. Dit seizoen is het aanbod vernieuwd! Zo zijn er nu lessen 'Klassiek modern ballet' voor groep 3 tot en met 5, ‘Textiele Vormgeving' voor groep 5 tot en met 8 en ‘Koperblazen’ voor groep 5 tot en met 8. Per wijk is het aanbod bedoeld voor kinderen die in de desbetreffende wijk naar school gaan en/of wonen.

Het nieuwe seizoen Wijkcultuurklassen start vanaf 4 november. De inschrijfperiode loopt van 9 tot en met 20 oktober. Het gehele programma tref je op Parels van Schiedam. Wacht niet te lang en schrijf je online in! Langskomen in de bibliotheek voor meer informatie kan natuurlijk ook!

Online inschrijven